Velkommen :)


Velkommen til min blog, King for a day. :)
Det er taget fra titlen på en GreenDay sang fra albummet Nimrod :P

"I am a little girl with horseshoes and handgranates,
I be so restless in Murder City.
I hear music in radio, see film in the stereo.
I have 21 guns and know my enemy.
I have restless heart syndrome so its my Last day on earth"
Ja, det siger nok selv jeg også er GreenDay fan :P

Udover det er kan jeg lige så godt fortælle at jeg er en pige
der ved de underligste ting xD :P
Min egen forklaring er nok lidt lort men det er fordi jeg er
aaaalt for god til at lytte (og huske hvad der bliver sagt ;))
og at jeg undersøger ting (oftest skuespillere fra film :P)
hvis jeg bliver grebet af dem eller ligger mærke til dem xDDD

Så velkommen til min random blog alle sammen xD


søndag den 27. marts 2011

Sommertid

Jeg synes jeg har sovet herre længe :O Men det har jeg jo ikke for vi er gået over til sommertid xD
Klokken er nu ti og jeg er lysvågen xD

I går aftes så mig og far film :P
Vi så lidt mere barske og voskne film end vi ville have gjort hvis Nana var hjemme tror jeg xD

Den første vi så var en svensk film :) Den synes jeg var herre god :D Men lidt barsk ja :S Men ikke sådan oversplatter barsk men sådan kun lidt xD
Den hedder ondskab og handler om en dreng ved navn Erik. Erik bliver slået hjemme af sin stedfar og hans mor gør ikke andet ved det end at sætte sig og spille klaver for at overdøve slagene. Han klare det ikke så godt i skolen fordi hans voldbefængte familieliv har smittet af på ham så han er bøllen på skolen som slår de andre. Det viser sig at moderen sender ham på kostskole som hans sidste chance for at komme ind på de senere uddannelser og han begynder at tage det ret alvorligt. Men på skolen er der et helt andet og ret barskt system der bliver kaldt "kameratopforstring". De ældre børn bestemmer og hvis de yngre børn nægter må de slå dem, give dem tarvelige opgaver eller bortvise dem. Erik kommer til at sove sammen med bogormen Pierre som mest af alt gør hvad de andre siger for at undgå ballade, men Erik er står fast i sin stolthed og nægter at gøre som de ældre elever - især ham der hedder Silverhielm siger. Pierre og Erik bliver rigtig gode venner men deres venskab bliver sat på en stor prøve. Først prøver Silverhielm og de andre at gøre sig barske overfor Erik men da det ikke virker går de over og toturere Pierre for at få Erik til at slå dem så han bliver smidt ud. Det holder Pierre ikke til så ham går ud. Samtidig er Eriks ven, kokkepigen Marja blevet fyrret så Erik er mere og mere alene. Han falder endelig i fælden og invitere de ældre til kamp i "firkanten" som er nogle fliser hvor der foregår vilde kampe til taberen kravler ud af den. Erik vinder så med sine tidligere bølleerfaringer og de ældre begynder at blive bange for ham, men de har stadig ikke opgivet kampen om at få ham smidt ud....

"Der findes kun et ord om dig... og det er ondskab"

Det mest skræmmende er at ham der spiller Erik har prøvet det hele selv i virkeligheden :O
 Historien er baseret på en selvbiografi af en gut ved navn Jan Guillouns som har været udsat for der her :S
Skræmmende at tænke på men det gør også handlingen mere realistisk

Bagefter havde vi lidt problemer med hvad vi skulle se så vi tog en som ingen af os havde set: Den nyeste Oscar-vinderen Hævnen
Den er på en og samme tid så speciel og sørgelig også langtrukken når man ikke har set den før eller har læst om handlingen  :O
Jeg var helt målløs efter jeg havde set den :S xD - Og det må jo betyde at jeg godt kan lide den xDD

Den handler om to familier: især de her to drenge Elias og Christian. Elias bliver drillet i skolen af en fyr der hedder Sofus og har det ikke så godt med det. Hans far Anton er svensk og arbejder som frivillig læge i Afrika. Hans mor og ham er tæt på at blive skilt. Christian har for nyligt mistet sin mor af kraft. Han går rundt med sorgerne, men på en anden måde end de fleste andre på hans alder ville gøre det. Han beskylder hans far for drab og bliver mere og mere sindsyg. Da han kommer ind på den nye skole og ser Elias blive drillet af Sofus går han til angreb på bøllen og er ved at stikke ham ned med en kniv. Da dette bliver opdaget lyver begge drenge (ikke Sofus) om hvor vidt denne kamp startede. Christian og Elias arbejder sammen om et projekt men en dag da de, Anton og Elias' lillebror Morten er ude og gå tur kommer Morten op og skændes med en anden unge om en lille gynge og da Anton blander sig kommer faren af den anden dreng hen og slår ham. Det bryder Christian sig ikke om men Anton som er vant til at have med stressede siturationer at gøre vælger at ignorere det. Men alligevel får Christian ham til, sammen med Morten og Elias, at tage hen på mandens arbejde efter de fandt hans firmabil da de var højt oppe på en bygning (Elias og Christian) men fyren er bare dobbelt så rasende og slår ham igen. Lysten til hævn bliver mere og mere tydelig i Christian men Anton gider ikke at bruge tid på ham, så Christian beslutter sig for at klare det selv. Han finder sin farfars gamle fyrværkeri og bruger krydtet til en bombe. Han vil springe fyren bil i luften. I starten er Elias imod det, men da han ser hvor vidt han så vil miste sin eneste ven kan han ikke lade vær med at sige ja. De gør det en søndag hvor der ingen mennesker er ved bilen men da to uskyldige mennesker nærmer sig bilen løber Elias frem for at advare dem og bliver selv offer for bomben. Det er først her at Christan finder ud af hvad han er ved at blive til og indrømmer sorgen. Han siger undskyld til Elias men Elias mener ikke han behøver... Men Christian skammer sig stadig lidt

Laaaange referater men også lange gode film xD
Da klokken så var 40 minutter over nul gik jeg i seng, satte uret en time frem og jaaaa så kender i jo resten xD
I dag skal jeg læse buddhisme og læse biologi xD

vent lige til sidst... jeg har et digt jeg har skrevet jeg gerne vil dele med jer xD
Titlen er taget efter denne sang og kan godt virke lidt som en nyfortolkning af sangen :P
Her kommer det xD

Her går jeg.
Alene, mutters alene,
musiken så blid
er den eneste lyd jeg hører

Her går jeg.
Her på denne triste vej
Drømmebristeren bliver den kaldt
Drømmebristeren den er

Her går jeg.
Er bare på gennemrejse.
Der er ingen lyd
intet liv

Her går jeg.
Tristheden puster brst
så nakkehårerne strutter
og pulsen hurtigere går.
Men jeg går bare videre
Videre ad mørkets sti

Her går jeg.
Mørket falder på,
trætheden tunger mine ben
Men jeg går videre
Her vil jeg ikke sidde fast.
Jeg vil ud til håb og lys...

Nå men det var det lige nu xD der er også en del at læse :P

MSA - King For A Day

Ingen kommentarer:

Send en kommentar