Velkommen :)


Velkommen til min blog, King for a day. :)
Det er taget fra titlen på en GreenDay sang fra albummet Nimrod :P

"I am a little girl with horseshoes and handgranates,
I be so restless in Murder City.
I hear music in radio, see film in the stereo.
I have 21 guns and know my enemy.
I have restless heart syndrome so its my Last day on earth"
Ja, det siger nok selv jeg også er GreenDay fan :P

Udover det er kan jeg lige så godt fortælle at jeg er en pige
der ved de underligste ting xD :P
Min egen forklaring er nok lidt lort men det er fordi jeg er
aaaalt for god til at lytte (og huske hvad der bliver sagt ;))
og at jeg undersøger ting (oftest skuespillere fra film :P)
hvis jeg bliver grebet af dem eller ligger mærke til dem xDDD

Så velkommen til min random blog alle sammen xD


mandag den 22. august 2011

Miss Undersøg-alt-for-meget-pigen xD

Okay for at i lige skal være helt med... så er dette indlæg 100% for sjov XDDD :P Også fordi jeg har lyst til at dele min viden om hovedpersonerne jeg nok har kommet til at undersøge alt for meget om :S XDDD

Det første .... Jeg har lavet et billede jeg synes i skal se + lille historie :P

Jeg jeg jagede Jonathan med mit kamera og han var på en måde... med på idéen xD Han løb og gemte sig overalt xDDDD Var svært at få et billede af hans ansigt med lykkedes faktisk :P ... Men her er lidt billeder sat sammen i min jagt... A reeeeeaaaaal paparazzi ... NOT xDDD







Nå :) Lidt forhistorie til resten af indlægget xD

Jeg har af en eller anden grund fået en alt for underlig vane med at undersøge alt og observere det underligste ting oO xD Og ja det har så gjort at jeg har undersøgt underlige ting om hovedpersoner ... som hvad de har været med i ellers og sådan xD Også før KYE (KYE satte mest gang i det men ellers....) har jeg haft denne "egenskab" :S Sammenlignede f.eks. hovedpersonen i Tempelriddernes skat med en i en kortfilm fordi min veninde fortalte det var den samme :S xDDD
For nyligt sagde min lære også "Nå du kan måske godt lide at samle observationer/informationer" tjaa.... siger dette noget xD?

Dette er Frederik Christian Johansen :) Jeg ved ikke hvor gammel han er men vil gætte på omkring de 10-12 her xD Han var i 2003 med i filmen "En som Hodder" hvor han fik god kritik for sin gode debut :) 8 år senere var han med i filmen "Hold om mig" i rollen som drengen Mikkel... Her for han igen god kritik og en af anmelderne roser ham og de tre andre skuespillers præsentersion i filmen :) ... Selv efter de otte år har han ikke ændret sig særlig meget... Som mindre havde han ikke så krøllet hår, ser ikke så høj ud selvfølgelig og har et virkelig genkendeligt sørgmodigt udtryk... som havde stadig gør brug af otte år senere... Han har stadig det lidt smalle ansigt og de smalle læber men lidt (meget lidt) længere hår og det har fået lidt krøller xD Så snart man ser ham kan man se det er ham p.g.a hans udtryk han laver i ansigtet og den måde han buer øjenbrynene nedad på :)



Dette er William Jøhnk Juel Nielsen... Langt navn men jeg har lært det udenad xD Han er født i 1997 så han er omkring de 14 år nu :) Tror vist han havde fødselsdag i juli xD Han har boet i et engelsk talende land (kan ikke huske hvilket men tror det var et afrikansk xD) og har været med i reklamer dernede :P ... Han går i ottende men kan både engelsk og tysk super godt allerede :O xD Han er de 167 cm og spiller med i Hævnen som er fra 2010... Der har han rollen som den 12-årige Christian som flytter fra London til Fyn hvor han begynder i klasse med Elias som udvikler sig til et godt venskab imellem de to drenge... Christian er meget hævntørstig og er ikke særlig god til at tilgive... Som denne rolle skal William klare mange forskellige følelser, både se alvorlig ud, så afslappet ud, se syg i hovedet ud, se deprimeret ud... og det klarer han super godt :D Han har en sjov lille plet på underlæben og meget smalle læber :)



Dette er Nikolaj Støvring Hansen ... Hans mellemnavn er opkaldt efter en Nordjysk by :P Han har udover at have været i Min bedste fjende som Alf været med i alle Karla filmene som en af Karlas irriterende lillebrødre (husker vist hun har to xD) Han ved jeg faktisk ikke så meget om udover at han meget i sine roller har håret mere strittende oppe som giver ham et mere kækt personligheds træk :P Ikke som her hvor han har fået grydehår :P Han har et meget langt hoved, fregner og kløft... og de hele taget ser han meget kæk ud :)



Dette er Janus Dissing Rathke :) Han er omkring de 20 i dag og har været en del film indtil videre xD Han kommer fra den jyske Sjørring hvor han har en mor og en far... som 13-årig gik han til audition som rollen i filmen "Hævnen" hvor instruktøren dog var meget skeptisk p.g.a hans højde... han var kun omkring de 148-150 cm på dette tidspunkt... da han ikke er hel sikker på at få rollen får han sin mor til at filme mens han fortæller om hvorfor de skal vælge ham i en auditionvideo... de har meget høje døre og det husker han at fortælle imens han filmer og i filmen får han både spillet klaver, stået på hænder og meget andet... Det ender med han får en meget større rolle end han havde troet... hovedrollen ... Han er midt i filmen ikke så glad for at få tøjet helt op over navlen (bukserne) men er ellers nærmest ligeglad om han skal have fakeblod på osv. xD Han beskrives af hans medskuespillere og af instruktøren som et vidunderligt talent som bare kan gå ind og virkelig levere varen ligesom de ønsker det... Janus skulle i filmen klippes tre gange og han fortæller selv senere at han var lidt skeptisk overfor dette for han kunne godt lide sit hår som det var på dette tidspunkt... Efter Drømmen har han også spillet hovedrollen som Karl (kaldet Kalle) i filmen "Der var engang en dreng der fik en lillesøster med vinger", her har han dog meget længere hår som er ægte... Det er længere end til skulderen og gør faktisk at han ligner en helt anden, men stadig frisk og munter person... Han har også haft en birolle i filmen "Julefrokosten" og spiller hovedrollen, 5 år efter Drømmen, som Zack i filmen Bora Bora som er biograffen nu :) Han har meget kraftig lyseblå øjne, fregner og lyst hår... som 13-årig var det dog lidt mere leverposejsfarvet men lidt efter blev det mere blond :P

Finish xD!
Det er ikke perfekt men det er hvad jeg ved lige på dette tidspunkt om de forskellige karaktere fra filmen "Hold om mig"/"En som Hodder", "Hævnen", "Min bedste fjende" og "Drømmen" :P

Om selve filmene ved jeg:

En som Hodder: den er fra 2003 og er baseret over Bjarne Reuters bog :) Selve filmen er blevet godt taget imod af anmelderne og Berlinske Tidende (tror jeg det var) skrev f.eks. "Verdens sødeste Hodder" og gav fem stjerner... så vidt jeg husker har den ikke vundet nogen priser xDD :P


Hold om mig: den er fra 2011 og er instrueret af Kaspar Munk. Der er fire hovedpersoner som man følger hver for sig og mange af anmelderne roser skuespillernes for deres præsentersioner... altså alle fire... Den har vundet en Rupert som bedste film 2011 og vist også en pris til :) Den varer ikke mere end de 75 minutter ... altså med rulletekster xDDD


Hævnen: den fra 2010 og er instrueret af Susanne Bier.. Der er mange kendte danske (og en svensk) skuespillere med som Trine Dyrholm, Ulrich Thomsen og Kim Bodnia... Den fik stor succes både i Danmark og i udlandet og den har vundet en Oscar for bedste udlandske film :D Selve historien er delt i to imellem et afrikansk land også Danmark... På engelsk hedder filmen "In a better world" som jeg i hvert fald ikke synes giver nogen mening xDDD


Min bedste fjende: den er fra 2009 men blev først vist i biografferne i 2010 xD Den er baseret på en bog fra 2001 som hedder "Nørdernes forvandling" som nok også er grunden til valget af hovedpersonernes navne (fordi de skulle fremstå for nørder) den fremstående istruktør var mand men der har også været en kvindelig hvis datter deltog i audision men blev ikke udtaget fordi hun var for høj :S xD


Drømmen: den er fra 2006 og er en personlig historie dedikeret til instruktørens far "Hugo" :) Den skulle forestille at være fra 1969 ude på landet og viser en anderledes vinkel af den ungdommelige revolution... Filmen er filmen på den danske ø Ærø og filmen blev kåret til mest sete danske film i 2006 og beskrives som en film for alle generationer... :) På engelsk hedder den "We shall overcome", opkaldt efter en sang de to sjette klasser synger i filmen xD :P













Det var kort xDDDD
Nå men hvad synes i om min evne til at observerre :P Kunne sagtens finde mere men dette er altså inden jeg begyndte at gå total i dybden med skuespillerne og filmene :) Det er bare fra filmenes covere, min egen erfaring også en liiiiillle smule søgning med William Jøhnk Juel Nielsen men det var fordi en spurte hvor gammel han var xD :P

Og aprospros... jeg fik lavet et indlæg som faktisk ikke var så kedeligt at se på udenfra xD JAI xDDDD

Nå nyd dette nørdede indlæg xDDD

MSA - King For A Day

Ingen kommentarer:

Send en kommentar