Velkommen :)


Velkommen til min blog, King for a day. :)
Det er taget fra titlen på en GreenDay sang fra albummet Nimrod :P

"I am a little girl with horseshoes and handgranates,
I be so restless in Murder City.
I hear music in radio, see film in the stereo.
I have 21 guns and know my enemy.
I have restless heart syndrome so its my Last day on earth"
Ja, det siger nok selv jeg også er GreenDay fan :P

Udover det er kan jeg lige så godt fortælle at jeg er en pige
der ved de underligste ting xD :P
Min egen forklaring er nok lidt lort men det er fordi jeg er
aaaalt for god til at lytte (og huske hvad der bliver sagt ;))
og at jeg undersøger ting (oftest skuespillere fra film :P)
hvis jeg bliver grebet af dem eller ligger mærke til dem xDDD

Så velkommen til min random blog alle sammen xD


søndag den 10. april 2011

Hus, Hotel og Rotte xD

I fredags red jeg i blæsevejr xD Jeg ved ikke om jeg har nævnt det, men det var ret ubehageligt :S xD

Nå men i denne weekend har vi holdt overnatning :P
Meget kort fattet sagt så vi fem film i mønstreret hus,hotel,hotel,hus,hotel xD
Trænger i til en nærmere forklaring :P? Måske ikke men det får i xD

Den første var Død sne xD Den så vi også sidste gang så denne gang får i IKKE noget referat xD
Den foregår jo et sted med en hytte så det er derfor jeg kaldte den "hus" :P

Den næste film vi så var 1408 :) Den har vi også set i klassen for lang tid siden men jeg havde ikke set den længe xDDDD

Det handler om forfatteren Micheal Enslin som skriver om hoteller og andre steder hvor der siges at spøge. Det gør der ikke men det er bare en måde at tjene penge på. Mikes første bog var skrevet meget med følelser men efter at hans datter døde har han skrevet kun fordi det var hans job. Da han finder en seddel om dette værelse "1408" på hotel Dolphin vil han som refleks tjekke sagerne. Men det er en hel anden form for uhygge han finder her: det er ikke bare for at få penge ved en gammel spøgelseshistorie... det er ægte!

Selvfølgelig kalder jeg denne "hotel" fordi den foregår på et hotel :P

Derefter så vi endnu en Steven King klassiker... nemlig the Shinning eller på dansk dødens hotel xD I kender nok coveret hvor der er en mand der kigger ud af et hul af en dør og ser ret psokopatisk ud... tja hvis i ikke tror mig så kig ned xD


Jack og hans familie bestående af hans kone Wendy og hans søn Danny skal bo på et forladt hotel en hel vinter. Danny er ikke så glad for det og sammen med hans "ven" der bor i hans mund Tony  er de meget skeptiske over denne mulighed. Det viser sig at være god grund til for på hotellet slog en mand engang sin kone og sine to døtre ihjeld og denne vandvittighed bliver overført til Jack. Lidt efter lidt ophober denne sindsyge galskab Jacks hoved mens han prøver at virke helt normal så mulig for ikke at skulle forlade hotellet og miste chancen for succes.

Ja ligesom 1408 - selvfølgelig hotel xDDD

Den næste var A nightmare on Elm Street 2 da 1'eren ikke virkede xD
Jesse (udtales Jessi) og hans familie er flyttet indtil huset på Elm Street hvor at Fred Krueger havde overtaget pigen der boede her førs krop (jeg har ikke set 1'eren så er lidt blank på det område xD) Mareridtene begynder at vise sig tydeligt for Jesse hver dag og det virker mere og mere som om han er skør: men det er han ikke... Det er bare Fred Krueger, den hensynsløse psykopat med klo handsker og trang til at dræbe børn så vokse der trænger ind i hans krop ved hjælp af hans frygt...

Tja... ny familie i nyt hus xD Det er derfor den kaldes her for "hus" xD

Næste var også den sidste i den første omgang :P Det var Psyko - den ældste udgave fra 1960 hvor den kendte scene med brusebadet fandt sted xDDD

Damen Marion Chrane har stukket af med 40.000 dollars fra sin hjemby Phoenix.  Hun lander på et mennesketomt motel hvor der bor en meget speciel mand. Han og hans mor styre hotellet men det viser sig at de er samme person. Han forestiller sig at være begge roller så for at ophidse sin egen mor så først flirter han med hende også derefter dræber han hende klædt ud som moderen og derefter køre hende i mosen som ham. Det bliver en stor eftersøgning da hendes søster og kæreste tager sagen op og det er ikke normale ting de finder i mandens hus...

Den er selvfølgelig også "hotel" da motel og hotel nærmest er det samme xD

Under Psyko var vi alle nærmest så trætte at vi mere eller mindre alle faldt i søvn oO xD så vi så ikke mere efter den... Men vi snakkede så helt til klokken fem hvor vi sov xDD

Vi vågnede alle omkring klokken 2 sådan rigtigt xD Simone en time før men hvad gør det :P
Vi spiste morgenmad og Simone tog hjem xD Derefter så mig og Agnes ondskab :D Elsk på den film mand!!!! <33333

Jeg er blevet herre glad for den :O :D Faktisk tror jeg at jeg så et billede fra filmen FØR jeg så den for meget lang tid siden...  jeg tror jeg så i et blad et eller andet sted oO Jeg kan ikke lige finde det men det er den scene hvor Erik bliver slået med et bælte af sin stedfar hvor man ser det xDD



Agnes synes også det var god :D

De to film: både ondskab og den næste, kan man sige at de er som rotte,rotte fordi både i Ondskab og i Gag som den hed, var der ordet rotte eller dyret rotte med xD hus, hotel, hotel, hus, hotel, rotte, rotte wauw :P

Nå men tilbage til mit laaaange indlæg xD
Den næste vi så var Gag som jeg bare har haft i herre lang tid men den er bare ikke blevet set før nu :O Jeg vil nærmest kalde den en alt for lang kortfilm oO Den var ikke dårlig eller sådan, der var godt med blod, men den havde seriøst ingen mening... den mening jeg kunne finde var at der var en mand der fik folk til at tro på hans historier også bagefter dræbte han dem :S xD

Der er ikke nogen trailer for den på youtube oO Endnu en ting man kan sige gør at dem nærmest ikke er en rigtig film xD Også vare den også 20 minutter for lidt til at være en gennemsnitlig spillefilm xDDD

Nå men der er to tyve som bryder ind i et hus og finder en bundet mand på gulvet. En anden mand binder dem og toturere manden på gulvet for at finde ud af hvor hans kæreste og søster er, men de to tyve får bildt ind at manden på gulvet har dem som kæreste og søster som faktisk er forkert: han er morderen. Denne misforståelse bliver den første af mange som ender med drab af alle mistænkelige og bare generelt blod!

Efter det tog jeg hjem og spiste McD mad xDDD nem weekend hva xDD :P?

Inden Simone og Agnes kom lørdag var jeg også lidt ude og tage billeder xD Jeg øvede mig i selvudløseregenskaben da ingen andre var hjemme :P Det var rigtig sjovt for jeg kom til bare at stå og hoppe hele tiden foran kameraet xDDD Tror nogen blev okay men de fleste ligner lort oO xD Kan vise nogen her når de er blevet redigeret lidt :P

MSA - King For A Day

Ingen kommentarer:

Send en kommentar