Velkommen :)


Velkommen til min blog, King for a day. :)
Det er taget fra titlen på en GreenDay sang fra albummet Nimrod :P

"I am a little girl with horseshoes and handgranates,
I be so restless in Murder City.
I hear music in radio, see film in the stereo.
I have 21 guns and know my enemy.
I have restless heart syndrome so its my Last day on earth"
Ja, det siger nok selv jeg også er GreenDay fan :P

Udover det er kan jeg lige så godt fortælle at jeg er en pige
der ved de underligste ting xD :P
Min egen forklaring er nok lidt lort men det er fordi jeg er
aaaalt for god til at lytte (og huske hvad der bliver sagt ;))
og at jeg undersøger ting (oftest skuespillere fra film :P)
hvis jeg bliver grebet af dem eller ligger mærke til dem xDDD

Så velkommen til min random blog alle sammen xD


lørdag den 12. februar 2011

Animeret hår og Mandlige kvinder xDD

I dag er udnævnt som film dag xDD - Med to film inden aftenen rigtig begynder kan man da ikke kalde det andet end det xD :P

Først var mig og Nana i biffen og så Tangled - eller som den hedder på dansk "To på flugt"
Flot animeret, sød historie og ja... meget god xD
For første gang synes jeg at disney har animeret en flot mandlig hovedrolle :O STORE SAGER xDD


Tja... jeg er en der ikke kan holde min mund så lige meget hvad så får i et resume... eller mere rigtig sagt et referat... xD
Engang for længe siden blev en solstråle lavet om til en magisk blomst som kunne gøre folk yngre... Det benyttede en gammel kone sig af og gemte blomsten for resten af verdnen... Især kongen og droningen hvor at droningen både var syg og gravid... men hun var ikke grundig nok for kongens mænd fandt blomsten og gav den til droningen så hun blev rask... Droningen fødte en yndig datter med gyldent hår som fik navnet Rapunzel (nu falder maaaange brikker snart på plads xD) og den gamle kone prøvede en nat at stjæle en tot af hendes hår for det viste sig at hun havde "arvet" blomsten helbredende kræfter efter sin mor. Men da hun skar håret af blev det brunt og amagisk, så konen tog Rapunzel, spærrede hende inde i et tårn så kun hun kunne nyde godt af hårets goder... Indtil den dag hvor hun fyldte 18... Den unge tyv Flynn Rider, eller som han hedder rigtigt Eudine et eller andet (kan ikke huske efternavnet xD :P) Har stjålet prinsessens krone og flygter fra kongen riddere og især en hest ved navn Maximuss som meeeere minder om en sporhund oO (lidt baghistorie - da Rapunzel forsvandt sendte kongen og droningen en masse lancetter(staves?) op i luften og det fortsatte de med hvert år på hendes fødselsdag) Og ender tilfældigvis i Rapunzels tårn... Rapunzel slår ham bevidstløs med sin stegepande og tager tasken hvor kronen er i... og hun vil kun give den tilbage hvis Flynn tager hende med ud og se opvisningen af de flyvende lancetters opstigning til himlen. Det ender med at han bliver overtalt men prøver i starten at overtale hende til at tage hjem og give ham tasken... Men som historien fortsætter bliver de mere nære og de deler hemmeligheder... Flynn fortæller om sin oprigtige indentitet - som den fattige dreng Eudine der aldrig havde haft venner eller familier, og Rapunzel fortæller om sit magiske hår... Lidt længere hen i historien har konen fanget Rapunzel og vil tage hende langt væk så ingen finder hende igen ... Men indenda har hun stukket Eudine ned med en kniv... Rapunzel vil ikke gå før hun har helbredt Eudine og det får hun lov til... Men Eudine narre dem begge og skærer alt Rapunzels hår af... Konen bliver gammel... faktisk så gammel at hun bliver til støv... Rapunzel bliver hos Judine og det viser sig at det ikke kun er hår hun har arvet fra blomsten for når hun kysser,  heler hans sår :´)


Da vi kom hjem og efter lidt tid så mig og min far så Back to the Fucture 2 som også var god :) Jeg må ha' set få scener før for somme scener husker jeg tydeligt at jeg har set før :O
En scene jeg dog ikke kan huske er at Micheal J. Fox spillede sin egen søn OG datter :O FUCK! xDD


Og ja nu er det tid til endnu et resume xD enjoy :P (eller dø xD for det bliver nok laaaangt :O xD)
Marty som også er hovedperson i første film er på vej til fremtiden for at ændre sin fremtid for sine børn, Martin McFly Jr. og Marlenne McFly (begge spillet af Micheal J. Fox :O) Og det lykkedes os... Men ikke helt uset, for gamle Biff, som altid har været McFly familiens ærkefjende (eller hvad man nu skal sige xDD) finder det blad som Marty var blevet fristet til at købe, sportsresultater gennem 50 år, opdager tidsmaskinen, rejser tilbage og giver det til den yngre Biff. Og det er der hvor mareridtet starter :O Da Marty og hans gale videnskabsmand af en ven, Doc, kommer hjem er alt forandret. Det gamle 1985 er det ikke det samme 1985. Nu er det Biff der ejer alt, også Martys mor :O Nu skal Doc og Marty tilbage til den dag hvor gamle Biff, gav unge Biff bogen som - tilfældigvis - er den dag som Marty allerede har tidsrejset i - 12. november 1955.... Det bliver en kamp med tiden og figurerne for det er ikke helt nemt at skulle tage bogen uden at blive set af sig selv eller sit fremtidige jeg... Det lykkedes men Doc forsvinder og Marty bliver efterladt i fortiden med det store problem... Hvordan skal han komme hjem igen oO?

Aprospros Micheal J. Fox så kunne jeg ikke lade vær med at tænke hvor synd det er for ham da jeg så filmen :S Han fik en sjælden sygdom som ung hvor han ikke kunne styre sine bevægelser :O
Der blev f. eks. også lavet en kampagne om at støtte til denne sygdom og der stod Fox frem UDEN at tage medicin i en uge :O
Han kunne ikke styre sine bevægelser og jeg har fået afvide at han lignede en spasser :S Det må godt nok havde kostet meget mod at stå frem sådan :O RESPEKT!



Tja det var det xD - Snart skal vi spise suppe og bagefter ser vi Back to the Fuckture 3 xD - Den hvor de er i det vilde vesten :P YIHAAA! xD

Og nå ja PS... Det er ikke fordi jeg ikke kan lide de andre film der i biograffen som thrilleren Black Swan eller komedien Alle for én - men jeg er bare et stort pattebarn xD THAT'S LIFE IS xD :P

MSA - King For A Day

Ingen kommentarer:

Send en kommentar