Velkommen :)


Velkommen til min blog, King for a day. :)
Det er taget fra titlen på en GreenDay sang fra albummet Nimrod :P

"I am a little girl with horseshoes and handgranates,
I be so restless in Murder City.
I hear music in radio, see film in the stereo.
I have 21 guns and know my enemy.
I have restless heart syndrome so its my Last day on earth"
Ja, det siger nok selv jeg også er GreenDay fan :P

Udover det er kan jeg lige så godt fortælle at jeg er en pige
der ved de underligste ting xD :P
Min egen forklaring er nok lidt lort men det er fordi jeg er
aaaalt for god til at lytte (og huske hvad der bliver sagt ;))
og at jeg undersøger ting (oftest skuespillere fra film :P)
hvis jeg bliver grebet af dem eller ligger mærke til dem xDDD

Så velkommen til min random blog alle sammen xD


lørdag den 7. maj 2011

Min bedste fjende


Hvor slemt kan det gå når to drenge beslutter sig for at nok er nok og begynder at slå igen mod de bøller som har generet og mobbet dem hele deres skoletid... Ja det er "Min bedste fjende" et ret godt eksemple på...

Alf er en helt almindelig dreng på cirka 13-14 år. I klassen går også bøllen Mathias sammen med hans lille gruppe, som har valgt Alf som offer fordi han går til ballet. Men da mobningen går over i vold får Alf nok! Han må blive hjemme fra skole og da han så udforsker sin lillesøsters mangaserier finder han pludselig noget som er meget væsentligt fra ham... En 5 binds lang serie om hvordan en ydmyg hyrde mister sin familie og hvordan han vælger at tage hævn... ved at udslette sine fjender en ad gangen. Alf overtager idéen fra serien og fører den ud i livet... Men til det skal han bruge en allieret. Han vælger drengen Toke som sin allierede og sammen dropper de deres gamle interesser for at danne en klub sammen så de kan give mobberne lidt af deres egen smag... Men ved at fjerne Tokes ting og udsætte hans kanin Samsung forvandles Toke mere og mere... i den dårlige retning... Han overtager klubben og omdanner den til en bøllebande... som får flere og flere medlemmer... Alf ser pludselig hvor galt det er ved at gå men da han går imod banden bliver det værre for ham end det var med Mathias og hans bande... For den bedste fjende er den der står en nærmest... Og Alf opdager også ved endelig at finde bind 5 af mangaserien at alt ikke er som det så ud til i starten... Man ikke altid skal læse bogen på omslaget... Men at ændre Toke nu er måske for sent... Han er allerede blevet en førsteklasses bølle...



En rigtig god film som er ret barskt. Man skal lige ind i historien men så efterhånden at historien begynder at ophobe sig og man finder mere ud af personernes karaktere så bliver historien mere nærgående og hård. Der er gode overraskelser i den, ikke så mange klichéer som man skulle tro. Alt i alt en rigtig god film som man også sagtens kan se i min alder (15-16 år) og ret godt gået når man tænker på det er en dansk film :)



MSA - King For A Day

Ingen kommentarer:

Send en kommentar