Velkommen :)


Velkommen til min blog, King for a day. :)
Det er taget fra titlen på en GreenDay sang fra albummet Nimrod :P

"I am a little girl with horseshoes and handgranates,
I be so restless in Murder City.
I hear music in radio, see film in the stereo.
I have 21 guns and know my enemy.
I have restless heart syndrome so its my Last day on earth"
Ja, det siger nok selv jeg også er GreenDay fan :P

Udover det er kan jeg lige så godt fortælle at jeg er en pige
der ved de underligste ting xD :P
Min egen forklaring er nok lidt lort men det er fordi jeg er
aaaalt for god til at lytte (og huske hvad der bliver sagt ;))
og at jeg undersøger ting (oftest skuespillere fra film :P)
hvis jeg bliver grebet af dem eller ligger mærke til dem xDDD

Så velkommen til min random blog alle sammen xD


torsdag den 12. januar 2012

Green Day = punk or...

Dette er mange nok hørt før .... måske har man endda selv sagt det:
"Green Day... punk? De er da ikke punk!"
Hvad kan jeg sige til det!? :/ Hmmmm... I første omgang ja og nej xD

Hvis du ser på dem længe nok tænker du nok lidt på punken.... Især da de havde grønt, rødt og blåt hår :O :S xD Men ellers på deres sminke... med smookey eyes og sådan :) Men samtidig er de måske også lidt finere klædt i forhold til andre punkere oO De går jo ikke i læder tøj hele tiden og har piercinger underlige steder xD Men Billie og Mike har tatoveringer :P Dét må da tælle lidt ikke xD?



Men samtidig opdagede jeg noget meget MEEEEGET interressant på Wikipedia :O! Ved godt den er dum at bruge fordi folk kan gå ind og ændre osv. osv. men nu fandt jeg det altså også må i komme med jeres mening hvis det ellers er xD

Først læste jeg om genren punk... ikke helt så Green Day som kan kunne ønske sig


Men så... opdagede jeg et underemne UNDER PUNK :O!


"Som musikgenre bestod alternativ rock af mange forskellige genre som havde..."
FORSKELLIGE GENRE! Helt vildt Green Day :D

- De har nogenlunde stille, næsten hen i blide pop sange :)
- De har mere vilde numre som normal punk med scream henover og hele mollevitten xD
- De har mere normale rock sange med lidt guitar og rytme på :)
- De har de sange hvor guitaren går amok oO xD
- De har de sange hvor klaver, trompeter og andre mærkværdige instrumenter går indover xD
- De har endda sange som er Instrumental xD!!! (kun to men hvad så ;P xD)

De er uforusigelige i hvad de vælger... De er Alternativ Rock... De er GREEN DAY :D <3333



MSA - King For A Day



Ingen kommentarer:

Send en kommentar